Korekta lakieru to usuwanie rys, zmatowień oraz przebarwień powstałych w trakcie eksploatacji.
Cały proces rozpoczyna się szczegółowym myciem pojazdu. Następnie wykonana zostaje dekontaminacja lakieru, czyli chemiczne usunięcie zanieczyszczeń drogowych typu asfalt, smoła, lotna rdza itp. Po osuszeniu auta maskujemy elementy, które nie będą brać udziału w korekcie-polerowaniu, następnie przystępujemy do pomiaru grubości powłoki lakierniczej, którą później w trakcie prac na bierząco kontrolujemy. Daje nam to możliwość zaplanowania bezpiecznej pracy na każdym elemencie z osobna, mając do wyboru różne maszyny, futra, pady, gąbki, pasy polerskie. Biorąc również pod uwagę stan lakieru oraz markę, wybieramy odpowiednią kombinacje i przystępujemy do kilkuetapowej korekty kończącej się aplikacją wybranych przez klienta powłok ochronnych. Najczęściej jest to połączenie samoregenerującej folii PPF z powłoka ceramiczną.